Lees je e-mails één-voor-één
Denk jij nu ‘Logisch, dat kan toch niet anders’? Oppervlakkig gezien niet nee, maar denk nog even verder…
Denk jij nu ‘Logisch, dat kan toch niet anders’? Oppervlakkig gezien niet nee, maar denk nog even verder…
Je krijgt ineens een goed idee waar je later nog iets mee wilt. Waar laat je dat dan? Probeer je het te onthouden of noteer je het ergens?
Bij sommige taken op je takenlijst lukt het maar niet om ze te doen. Hoe komt dat?
Je kent het wel: je komt ‘s ochtends op je werk, pakt koffie, start je laptop op en… opent je mailbox. En in no-time is het half elf…
Heb jij binnenkort vakantie? Denk dan alvast na over wat er moet gebeuren om lekker relaxed op vakantie te gaan.
Denk jij dat je chaos nodig hebt om creatieve ideeën te krijgen? Dat systemen je alleen maar beperken in je vrijheid en creativiteit? Lees dan nog even verder. Het is namelijk onzin… Met systemen wordt je werk juist gemakkelijker.
Hoe ziet jouw to-do-lijst eruit? En dan heb ik het niet over hoevéél taken erop staan. Maar wát staat er precies op? Hoe vertel je jezelf wat je moet doen?
Ook al heb je de meldingen op al je apparaten uit staan; het ‘meldingensysteem’ van je brein blijft maar doorgaan. Hoe zet je dit uit?
In mijn stappenplan ‘In 5 stappen naar meer rust in je hoofd en meer overzicht over je werk’ lees je dat het goed is om een taakmanager te gebruiken. Maar welke kies je? En hoe gebruik je hem dan? In dit artikel laat ik je zien hoe je eenvoudig kunt starten met een gratis app.
Je herkent het vast: je moet van alles doen, maar je kunt maar niet beslissen wat er als eerste moet gebeuren. Het krioelt in je hoofd en er ‘popt’ van alles op in je gedachten. Je voelt een lichte paniek opkomen, omdat je bang bent je kostbare tijd vandaag aan de verkeerde dingen te besteden. Wat doe je dan?