Als het binnen 2 minuten kan…
Als het binnen twee minuten kan, doe het dan direct. Het is één van de populairste regels van de methode Getting Things Done. Is het zo simpel als het lijkt?
Als het binnen twee minuten kan, doe het dan direct. Het is één van de populairste regels van de methode Getting Things Done. Is het zo simpel als het lijkt?
Met IFTTT kun je zelf eenvoudige workflows maken. Met informatie uit de ene app, wordt automatisch iets aangemaakt in een andere app. Superhandig!
Hoe zorg je ervoor dat je vanuit je taakmanager snel bij een e-mail kunt komen die je nog moet beantwoorden? Of hoe kun je vanuit je agenda gemakkelijk de notities of projectdocumenten vinden die je nodig hebt voor een afspraak?
Hoe scherp is het onderscheid in jouw productiviteitssysteem? Heeft alles een eigen plek, of blijven bij jou ook regelmatig taken tussen je notities staan, staan er notities en ideeën tussen je taken en bevat je agenda naast afspraken ook allerlei taken, ideeën en andere notities?
Er zijn van die klusjes die gewoon moeten gebeuren. Hoe zorg je ervoor dat je ze regelmatiger uitvoert en ze niet meer vergeet?
Je hoofd is geen goede organizer. Je kunt er niet op vertrouwen dat je op het juiste moment herinnerd wordt aan alle info die je erin stopt. Tijd voor een tweede brein.
Maak je inbox leeg door elk item dat erin zit aan de hand van een aantal vragen te verhelderen en te verwerken in je eigen systeem.
Ik schreef al eens over het opzetten van een extern systeem en de onderdelen waaruit zo’n systeem bestaat. In deze blogpost wil ik je een aantal tips geven over waar je op moet letten bij de keuze van tools voor je eigen systeem.
Ik hoor zo vaak: “Een to-do-lijst werkt niet voor mij. Na een tijdje klopt er niets meer van.” Ik snap wat je bedoelt en er is een oplossing.
Er is van alles dat je bezighoudt, zowel voor je werk als privé. Hoe zorg je ervoor dat je niets meer vergeet zonder dat je hoofd overloopt?