Getting Things Done en prioriteiten
Wat zegt de methode Getting Things Done (GTD) over prioriteiten? Volgens sommigen niets. Ik ben het daar niet mee eens. In dit blog leg ik het uit.
Wat zegt de methode Getting Things Done (GTD) over prioriteiten? Volgens sommigen niets. Ik ben het daar niet mee eens. In dit blog leg ik het uit.
Een heel jaar vooruitplannen? Onbegonnen werk. Met deze methode hoef je niet verder dan 12 weken vooruit te kijken.
Hoe vaak delegeer jij eigenlijk taken? Doe je dat wel vaak genoeg, of verspil je je tijd door te veel zelf te willen doen?
Hoe voorkom je dat je te lang bezig blijft met irrelevant werk? En hoe zorg je voor meer focus zonder uitgeput te zijn na een paar uur gefocust werken?
Productiviteit betekent voor veel mensen: zoveel mogelijk werk doen en zo veel mogelijk taken afvinken op een dag. Het gaat echter om iets heel anders.
Begin jij je dag ook in je mailbox? Werk je het meest aan urgente taken en heb je nooit tijd voor werk dat echt belangrijk is? Tips voor een andere aanpak.
Met een completer overzicht over je taken en projecten kun je je prioriteiten beter bepalen. Hoe maak je dit overzicht zo compleet mogelijk?
Je kent het wel: je komt ‘s ochtends op je werk, pakt koffie, start je laptop op en… opent je mailbox. En in no-time is het half elf…
Het einde van het jaar is weer in zicht. Weet jij al wat je volgend jaar anders gaat doen? Misschien kan deze blogpost je op weg helpen.
Het nieuwe jaar is alweer twee weken oud en hopelijk heb je een goede start gemaakt met je goede voornemens. Of twijfel je of het dit jaar wel gaat lukken?